جام دوستی نیمه کار

منتخب لاتیدان بر بام قهرمانی ایستاد 



دهمین دوره جام روستایی و عشایری شهرستان بندرخمیر موسوم به جام دوستی نیمه کار یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با قهرمانی منتخب لاتیدان به پایان رسید.
 
به گزارش صبح ساحل،  این دوره از مسابقات با توجه به شرایط کرونایی با حضور ۱۲ تیم ، منتخب نیمه کار، کشاورز کُنارستان نره، کشاورز چاه ماخور، الماس زرین‌ درگور، موج گری شیخ، شاهین‌ لاتیدان، منتخب لاتیدان، ساوات انگوران، نخلستان زرین انگوران، ستاره جوان گچین‌، ارمغان گچین پایین، ستاره تعاونی گچین پایین در سه گروه چهار تیمی برگزار شد.
در پایان ۸ تیم برتر به مرحله حذفی راه پیدا کردند و دو تیم منتخب لاتیدان و کشاورز کُنارستان (نره) فینالیست شدند. دیدار نهایی با حال و هوای خاصی برگزار‌ شد، دو تیم در نیمه نخست راه به جایی نبردند و با تساوی بدون گل به رختکن رفتند. در نیمه دوم برخلاف جریان بازی منتخب لاتیدان توسط رضا چماچم به گل دست پیدا کرد.
بازیکنان کشاورز کنارستان برای جبران گل خورده به آب آتش زدند و سراپا حمله شدند تا این که‌ حسن‌ لایحی موفق شد در دقیقه ۷۲  کار را به تساوی بکشاند.
کشاورزان که دوست نداشتند بازی به ضربات پنالتی برود به حملات پی در پی خود ادامه دادند و در دو موقعیت می توانستند به‌ گل‌ برسند که با بدشانسی هرچه‌ تمام تر موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست دادند تا بازی به ضربات  پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی از ده ضربه ممکن تنها پنالتی سوم‌ کشاورز به گل تبدیل نشد تا منتخب لاتیدان قهرمانی را از آن  خود کند. رضا چماچم به عنوان بهترین بازیکن دیدار فینال انتخاب شد.
قضاوت دیدار فینال را محمدامین‌ آموزگاری، سیف اله زیرکوهی و ایمان منصوری بر عهده داشتند. 
در این مسابقات ستاره‌ جوان گچین جام اخلاق را گرفت. 
محمدرضا بسطامی فرد از تیم ارمغان آقای گل شد. 
علی اسپرهم از تیم کشاورز کنارستان بهترین بازیکن معرفی شد. فنی ترین‌ بازیکن مهرداد یزدانی از تیم منتخب لاتیدان شناخته شد. پدیده مسابقات  سعید کم کوچی از تیم کشاورز کنارستان، بهترین دروازه‌ بان احمد یزدانی
از تیم منتخب لاتیدان، بازیکن اخلاق میرحسین رئیسی از تیم منتخب لاتیدان ، بهترین مربی  عبدالله حاجی زاده مربی تیم منتخب لاتیدان معرفی شدند. 
مراسم‌ اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولین‌ و معتمدین برگزار‌ شد و احمد کوهی نژاد یکی از داوران خوب منطقه که‌ چندین‌ دوره  این مسابقات را  قضاوت کرده بود رسما از دنیای داوری خداحافظی کرد.
روستای‌ نیمه‌ کار‌ با همکاری اداره‌ ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان بندرخمیر هر ساله فعالیت های مستمر فوتبالی خود را ادامه می دهد ولی همچنان از داشتن زمین چمن‌ و امکانات اولیه از جمله رختکن و نور برای ورزشگاه خود محروم‌ است که‌ جای بسی تامل دارد.
تیم‌ فوتبال کشاورز کُنارستان در حالی به فینال مسابقات راه پیدا کرد که روستای نره (کُنارستان) علی رغم داشتن استعدادهای ناب فوتبالی از داشتن حتی یک‌ زمین‌ فوتبال خاکی محروم است، و این‌ جوانان مجبور هستند حتی برای دیدارهای دوستانه خود‌ به روستاهای مجاور از جمله کهورستان، درگور و نیمه کار یا به شهر رویدر سفر کنندو  اجاره زمین را نیز باید پرداخت‌ کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها